een reisje langs de .....hawks berry river !

1 september 2013 - Windsor, Australië

Vanmorgen een heerlijke zondagochtend gehouden. Even uitslapen en lekker ontbijt op bed. Samen met een kopje koffie. Heerlijk toch zo wakker kunen worden. Om 12.30uur zou de boot vertrekken dus we hadden al de tijd.  Om 12 uur naar beneden gelopen naar de opstap plaats. Daar kwam de boot al aan.wat een mooi gezicht zo'n paddlewheeler boot. Om 13 uur vertrok hij over de hawks river. Een prachtig gezicht. Vrijwel gelijker tijd begon een man te zingen. Ook leuk waant hij bracht het op zo'n leuke mnier. Hij betrok iedereen . In zijn liedjes.. ook het bufet ging open. We konden kiezen uit vis, steak of worstjes. Uien aardappels. En rauwkost. Het was een gezellige boel. Iedereen zong mee en deinde of danstte mee. We genoten van het uitzicht en alle boten, waterscooters en skieers die voorbij kwamen. Na het heerlijke eten was er nog een heerlijk dessert . Soort kwarktaart. En koffie. daarna nog vele mooieliedjes die de man zong.ik raakte in gesprek met de vrouw van de zanger. zeker een half uur met de dame gesproken. Allemaal in engels ! Jaja ze kan het toch he. Die netje. ! Op een gegeven moment ging de zanger allerlei eigen gemaakte instrumenten bespelen. Een soort roeispaan met allemaal bierdoppen erop vast gespijkert. Daar ramdde hij op in de maat. Jaja zei hij tegen ons ik heb zelfs een bierdop van the neterlands erop zitten. Leuk. Op het einde zei hij hard aussie aussie aussie. Hey. En toen riep herman dutchie dutsie dutsie. Hey. En we moesten zo lachen. Eenmaal terug in de haven gingen we voldaan de boot af. Daarna nog even het stadje in. Daar was een marktje aan de gang. Daar nog wat rondgelopen. En gelijk daarna nog naar het plaatselijke museum geweest. Het verleden van de rivier. Toen nog een mooie dag afsluiting in een plaatselijk cafe waar een bandje speelde. Het was weer heel gezellig.  Nu een wasje erin. En net op het balkon een bammetje op terwijl we naar de prachtige zonsondergang keken. Wat een mooi land zeg.