the blue mountains

2 september 2013 - Sydney, Australië

Gisterenavond toch maar besloten om vandaag naar de blue mountains te gaan i.p.v. van de week.we blijven 3 hele dagen in sydney en ik denk zomaar dat we. Die daar hard nodig hebben om ales te zien. Dus vanmorgen wat vroeger opgestaan en de rit naar de blue moutains begonnen , een rit. Van zo'n 60 km. Daar aangekomen een kaart voor hop on hop bus gekocht. Dit was een combinatie met de 3 kabelliften daar. Toen we eenmaalgoed en wel in de bergen waren roken we het al. Eucalyptus reuken. Er hing ook een echte blauwe damp over  over de bergen heen. De blue montains danken hun naam aan de eucalyptus bomen.nou het was dus echt de moeite waard om daar rond te lopen en al het moois te bekijken. Wat een prachtige rots formaties die we zagen. De three sisters is een van de bekenste rots formaties.  de blue mountains op de wereld erfgoed lijst van unesco en is dus beschermd gebied.we hebben boven nog een wandelijng gemaakt en gezien hoe het er vroeger aan toe ging in de tijd dat het nog een kolen mijn was.heel indrukwekend. De bus reed nog een aantal andere plaatsen aan waaronder een winkel met  aborignel artikelen. Daar kwam spontaan een vrouw naar ons toe lopen en vroeg waar we vandaan kwamen. Holland ohh nice. Toen ze over onze reisplannen en verhalen zei ze you are so lucky. Eenmaal klaar met de bergrit nog even boodschapjes gedaan en bup de auto in voor een rit van 100 km. Naar sydney. Alleen hadden we nu de pech dat het net spits uurwas. Zoo wat een drukte . En vooral toen we eenmaal in de stad kwamen hebben we veel vast gestaan. ? Om 18.30 kwamen we in onsmotel aan. Herman zei .....zo nu rijd ik 3dagen niet meer. We waren toch wel moe. Daarna nog lekker gegeten in een bistro vlakbij het motel. Het was alom weer een beautiful day.