phillip island

12 september 2013 - Phillip Island, Australië

Vanmorgen op tijd eruit want we wilden vandaag een flink eind opschieten.we hebben afgesproken om zondagmiddag bij zus clarie te zijn .Nou dat is dus ook gelukt. We hebben vandaag maaar liefs 349 km. Gereden.ik had van veel mensen gehoord dat phillip island zo mooi was , dus wij daarnaar toe. we hadden echt slecht weer onderweg. Regen en maar 9 graden. Brr weer even wennen als je weken lekker weer hebt gehad.en nooit onder de 20 graden hebt gehad.. om ongeveer 13 uur waren we bij het motel dat we hadden geboekt. Vlug koffers binnen en op stap. Eerst naar de vvv om kaarten te bestellen voor de pinguïn parade. Iedere avond ald de zon onder gaat en het donker begint te worden komen honderden dwerg pinguïn s uit de zee en zoeken een plaats om de nacht. Door te brengen en hun jongen te voeden.eerst naar de kant van het eiland waar schijnbaar veel pelsrobben zitten. Helaas hebben wijze. Iet gezien maar we werden getrakteerd op een fenomenaal uitzicht en een zee die erg woest was op dat moment. we konden een wandeling maken over de board walk. Een prachtig gezicht die woeste golven die tegen de rotsen omhoog beukten. We werden gewaarschuwd dat er slangen konden zitten in dat gebied.gelukkig niet gezien.. na die mooie wandeling even bijkomen in het plaatselijke museum.  ? Daarna door naar het centrum naast waar we de pinguïn parade konden aanschouwen. We werden in groepen naar beneden geleid. Daar stonden 3 grote tribunnes. Ze waren bijna vol. We warengewaarschuwd om vooral warme mleding aan te doen. Dus dAt hadden we . Bovendien had de eigenaar van het motel ons plaid s meegegeven.nou daar waren we blij mee want het was zo koud daar. 9 graden.  We moesten allemaal zitten en het was er streng verboden om fot'te nemen.. na ongeveer 20 minuten wwerd ons wachten beloond. Links en rechts kwamen de eerste pinguïn s uit het water. Prachtig gezicht. Ze komen in groepen uit het wTer en lopen dan ook in groepen het strand om. Na 20 min. Is het gedaan. En dan kun je ze een hele tijd volgen in hun pad naar boven. Het wasecht geweldig om dit mee te mogen maken.