een maritieme aangelegenheid !

4 september 2013 - Sydney, Australië

Vanmorgen bijtijds eruit en weer te voet naar darling harbour gelopen. Toch een rit van zeker 3 km. Onderweg even naar st.mary kathedraal. Daar even een rondje gedaan en niet vergeten een kaarsje aangestoken voor hen die we erg missen. ( dat doe ik altijd als we een kerk bezoeken. )  daarna door naar darling harbour, een leuke wijk in sydney. Waar je vele leuke haventjes heb en nog meer leuke kroegjes .we hadden al gauw gevonden waar we voor gingen. Het maritieme museum.  Daar lag de replica van de boot waar james cook op Australië. We kregen een rondleiding. Wat me opviel isdat het onderdek zo laag is. 1.20 m. Daar lagen hangmatten van de matrozen en de slaapkamers van de luitenant en de dokter. De kapitein had boven een slaapvertrek.het was toch mooi om dit alles tezien. Later zijn we nogop een oud marine schip geweest. Daarna in hetmuseum zelf. Daar zag jeveel oude foto's en alles wat maar met schepen en water en watersport te maken had. Na het museum hebben aan de kade wat gegeten. Daarna zijn. We met de ferry daar de haven heen gevaren. Nu konden we voor het eerst de harbour bridge zien.we zagen dat ze de brug aan het beklimmen waren. Dit zouden we zelf ook graag willen doen . Maar later zagen we dat dat maar liefs 235 dollar kost. Nou dan maar met beide benen op de grond en vanaf de grond de brug bekijken. Is ook mooi. Ook zagen we nu voor het eerst et opera gebouw. Een vreemd gebouw toch. Ja wel het symbool van sydney. We hebben aan de haven nog wat gedronken toen we verder liepen zagen aboriginals de digiridoe bespelen. Nog even kijken en ook nog op de foto met hun. Nog even terug lopen want het was nu donker en konden we de brug en opera gebouw i. Het donker. Dus verlicht aanschouwen. Daarna nog ordinair fish en chip