laatste dag sydney

5 september 2013 - Sydney, Australië

Afgelopen nacht slecht geslapen . Dus we werden pas om 9.15 u. Wakker. Douchen en ontbijten en hup de stad in. Eerst naar het Australische museum.  daar zagen we het verleden. En de gebruiken van de aboriginals.  Deze cultuur ben ik geïnteresseerd geraakt sinds het moment dat ik wist dat wehier naar toe gingen. Veel gebruiksvoorwerpen uit de vroegere tijd worden nog steeds gebruikt.later zagen we. Alle dieren diehier leven en geleefd hebben , als scelet dan. Er stonden ook een aantal grote dinosaurussen. Geweldig zeg , wat een grote beesten. Ook was er een afdeling met mineralen e.d. na een uur of 2 daar rond te hebben gelopen. Hebben we een pei gegeten. Toen we naar de rocks liepen ( een wijk nabij de harbour bridge ) kwamen we 2 hollandse backpackers tegen. 2 leuke meiden uit culemburg die hier 3 maanden willen verblijven.  Ze waren de eerste dag hier en wilden naar the operahouse toe. Herman ontpopte zich als " the guide". En samen zijn Richting the rocks.  Wat rondgekeken en natuurlijk weer even wat drinken. Het was een opdringende eigenaar die maar steeds terug kwam met de vraag of we nog wat wilde drinken en misschien eten . Hier houden we niet , dus de rekening gevraagd. Toe was de eigenaar niet zo vlug en moesten welang wachten.toen zijn we de harbourbribge over gelopen over het openbare gedeelte. Was ook mooi. Toen konden we eindelijk he opera huis van voren fotograferen.  (Herman zegt dat dat de achterkant is, maar ik zeg de voorkant !). Toen we terug liepen zaen. We een groot cruiseschip door de haven heen varen. Het opera gebouw was net zo groot !.beneden de brug even wat gedronken. Want waren moe van al dat lopen. Daarna terug naar motel. Onderweg nog wat gegeten in een pizza restaurant. Nu languit op beb want we zijn beiden moe. Morgen naar gerard. Ik heb hem vanmorgen gebeld .