eerste dag sydney

3 september 2013 - Sydney, Australië

Vanmorgen lekker wat langer op bed gelegen en ontbijtje op bed genuttigd. Heerlijk..... het is tenslotte vakantie he.  Toen douchen en hup de stad in om de omgeving te ontdekken. Hey lopen we ineens in. Sydney zeiden we tegen elkaar.!. Wat een grote en drukke stad zeg. We liepen tussen de wolkenkrabbers en heel heel veelzaken lui. Het hyde parkdoorgelopen. Zagen we daar het Memorial museum van Australië.  Dus daar even een kijkje genomen. Toen via het park verder gelopen en opeens zagen we op de grond een hele mooie kever lopen. Hij was rood en blauw gekleurd. ( die had tenminste geen haast ) ! Toen viel onze oog op de sky toren die hoog boven alle wolken krabbers uit torende. Dus we besloten dat we daar maar naar toe zouden gaan. Konden we een kijkje nemen over de stad. Eerst kregen we een 4 d brilletje en konden we een filmpje zien over Australië en alle mogelijkheden qua recreatie en sport ed. Was leuk. Later konden we via de lift naar boven toe . De toren is 309 m. Hoog. Het observatie dek is op de hoogte van. 250 m. Hoog. Het uitzicht ie echt fenomenaal.  Geweldig om zo over de stad en de haven heen te kijken. We konden een deel van het operahouse zien en de harbour bridge en alle havens en eilandjes. Het was echt de moeite waard. Na een tijd van het uitzicht te hebben genoten zijn we weernaar beneden gegaan en hebben de daar een wrap op. Jaja we etengezond hoor. Met allemaal groenten. Richting darling harbour gelopen. Daar zijn we naar sea life gegaan. Uitsluitend dieren te zien die in de Australische wateren leven. Het was mooi al die vreemde vissen met prachtige kleuren te zien. Later op de route liepen we door een tunnel heen en rondom zwommen de haaien, zwaardvissen, kwaalen en nog veel meer vissen. Oja seahorse ook nog. We kwamen naar buiten en hoorden opeens hollands praten. Mensen uit noord holland die ook 6 weken hier zijn en later op de route ook een broer in darwin gingen opzoeken.  We hebben een hele tijd samen gepraat en enkele tips gegeven. Daarna merkten dat bet al flink aan het afkoelen was dus zijn we de weg begonnen naar ons motel. Nog zeker 2 km. Lopen . En het wa druk. Bijna bij ons motel nog even wat boodschapjes en toen nog een drankje bij de bar om de hoek. ( ons eerste drankje met alcohol ) ( ECHT WAAR ). DAARNA OP DE MOTELKAMER GEGETEN . NOEDELS EN DAARNA EEN

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade