Whale watching

18 augustus 2013

Vanmorgen vroeg uit het bedje. Gauw een broodje uit de hand en hup op weg naar de goldcoast. Het is een uurtje rijden vanuit ria's huisje. We waren precies op tijd voor in te checken daar. Gelijk door naar de katamaran. Al vlug hadden we een redelijk mooi plaatsje kunnen bemachtigen . Nu maar hopen dat de walvissen die langs kwamen. Nog even wachten en toen voeren we de haven uit .... Op naar volle zee ....de pacific sea. Even door de behoorlijke golven heen. Gelukkig geen van allen last van opspelende magen of slokdarmen.. Dus we hielden alles netjes binnen. Al gauw moesten we de camera's klaarhouden want we kwamen de eertse bottlenose tegen ( dolfijnsoort ) een pracht gezicht. Even later kwamen de eerste walvissen voorbij..... Net aan de verkeerde kant. Maar goed we konden ze zien. Al was het met veel moeite. Want ja we waren niet alleen. Wat mooi ! Na een kwartier af en toe in de verte een of meerdere walvissen geIen te hebben kwamen er opeens vlakbij onze boot 2 walvissen voorbij. De walviisen maken ieder jaar een tocht van antaartica naar het noorden van australia. voor de oostkust blijven de drachtige vrouwtjes achter om hun jongen ter wereld te  brengen. Daar is het water het warmst..Een machtig mooi tafereel.zo groot en zo verschrikkelijk mooi. Iedre keer als ze voorbij kwamen hoorde je een heel ohhh en ahhh geroep. Het was zo indrukwekkend. We zijn zo blij dat we dit mogen mee maken. Wat is de natuur toch verschrikkelijk mooi.  We waren niet alleen want er voeren nog meer boten daar. Om 11.30 uur weer terrug naar de haven . Daar hebben we heerlijke calamari gegeten. Vers dat kon je proeven. Het was heerlijk. Daarna wat rondgelopen in winkelcentrum in goldcoast. Via goldcoast iets doorgereden naar het zuiden. Mooie omgeving. Mooie stranden waar al echt veel mensen in het water waren. ( winter) ! Daar nog even ronggelopen en tuurlijk de inwendige mens verzorgd met een goed glas wijn en bier (niet onbelangrijk zeg ik ) daarna weer  richting home. Nu staat er een heerlijke pie in de oven . Ik heb het nog nooit op maar het ruikt heerlijk en ziet er goed uit dus zal best goed smaken. Bovendien smaakt de wijn er echt goed. Herman heeft voor de derde dag op rijj een nieuw flesje wijn gehaald bij zijn vriendin. Haha ... Ze beginnen ons al te kennen hier. Wat zijn de mensen toch vriendelijk hier. Praten altijd tegen je. How are you. Kortom weer een dag om in een gouden lijstje te te lijsten.

1. Jean en rien:
    Hallo lieve buufjes.
    Zo ik lees het wel, jullie hebben het reuze naar jullie zin, het lange wachten van deze vakantie werp nu zijn vruchten af, heerlijk om dat te lezen.
    Een vakantie met hoogstandjes, nog heel veel plezier en groetjes voor iedereen daar.xxxx
  2. Mariella:
    18 augustus 2013
    Dit word een reis om nooit te vergeten. Fijn om te lezen dat jullie zo genieten. Nog veel plezier