port macquarie

28 augustus 2013 - Port Macquarie, Australië

Vanmorgen vertrokken vanuit coffs harbour. Net na dit stadje zagen we langs de pacific high way the butterfly house.dus dat leek onswel wat. Dus hup omgedraaid en daar naar toe. We konden de kassen in. En daar zagen we vlinders vliegen die we nog nooit hadden gezien. Hele mooie en hele grote.een was zeker  5 cm. Groot als hij zijn vleugeltjes sloot en zeker het dubbele als zijn vleugel tjes open stonden. Het allermooiste was de diep baluwe kleur die hij had. Het beestje was mieters vlug als hij vloog dus heb alleen een foto kunnen maken als hijop de tak stil zat. We hebben veel moois rond zien vliegen. Maar annetje zou annetje niet zijn als ze eens een keertje geen last van de warmte had. Maar herman had er veel last van hoor. Dus we zijn de kas maar gauw uitgegaan.in het winkeltje daar nog even rondgekeken en toen de auto weer in.we zijn zo'n 170 km. Zuidelijk gezakt. Toen kwamen we aan bij port macquarie. Dat leek ons wel wat. Bovendien hadden we genoeg van het rijden dus we hebben een motel opgezocht. Een zeer mooi motel gevonden. Ingecheckt en koffers naar binnen. Daar we we kopje koffie gedronken en de klaargemaakte bammetjes opgegeten ( echt hollands ). Toen was het inmiddels 14 uur dus een wandeling langsde kust gemaakt. Eerst een lekker wijntje en biertje aan het strand gedronken. We zagen dolfijnen dicht bij de kust zwemmen. Prachtig gezicht. Even later kwam er een pelikaan aan die op het water landde. Stadje ingegaan en via het strand terug gelopen. Een schitterende zonsondergang was het waar we op getrakteerd werden. Dus datwasgenieten. Het wasweer een heerlijke dag . Vanavond in een bowling club gegeten.