en dagje samen met patricia

7 september 2013 - Dapto, Australië

Vanmorgen op tijd opgestaan. We hadden om 10 uur afgesproken met patricia. Een nicht van mij.de dochter van mijn zus die 25 jaar geleden is overleden hier in Australië. was erg fijn om haar weer te zien na zoveel jaar. Voelde me gelijk al thuis bij haar.ze heeft een prachthuis.met zwembad en een achtertuin zo groot als een voetbalveld. Na een kopje koffie gedronken te hebben zij we vertrokken perauto. Eerst naar berry. Een toeristische plaats. Daar hebben we een pie op.daarna door geredennaar kiama waar we de blowhole bezocht hebben. Een spuitende fontein in zee. Het was prachtig omdit te zien. Daarna zijn we door gereden naar  naar nouwra. Daar is de begraafplaats waar mijn overleden zus ligt.we heben bloemetjes weggezet en ik had klompjes. Meegenomen om op haar steen. Vast te plakken.. dit hebben we dan ook gedaan. we hebben arm in arm een hele tijd bij haar graf gestaan. Daarna eenmaaal in de auto weer terug hebben we veel verhalen opgehaald over haar. Ik ken ze bijna niet want ik was ongeveer 3 jaar oud toen ze wegging. het was goed om over haar te praten. Vele dingen herken ik mezelf. Goed om de herinnering levend te houden.het heeft me goed gedaan deze gang naar de begraafplaats. Daarna even wat traantjes weggepinkt.toen zij. We door gereden naar culburra. Daar heeft joke lang gewoond en gewerkt. Patricia heeft veel verteld over die tijd. Toen zijnwe terug gereden naar kaanahooka waar patricia woont. Eenmaal thuis hebben we wat gedronken en mijn. Nichtjes en neef ontmoet. Leuke kinderen .savonds heerlijk uit eten geweest samen met haar in een club. In dapto. Veel gepraat en nu herken ik ook zoveel van mezelf in haar.ze heeft wel wat van een muder weg. Om 23 uur rolde we moe en heel voldaan in ons bedje.

1. Annalies vermeulen:
    8 september 2013
    wat een geweldig verhaal fijn dat je zoveel herkent in haar van jou jullie genieten ernorm en wat vliegt de tijd voor jullie nog heel veel plezier en ik kijk elke dag ernaar uit om jullie reisverslag te lezen super x