Down under !

12 augustus 2013

De reis was toch wel erg lang . Maar over de vlucht van .11 uur geen verkeerd woord. we werden in de watten gelegd en hadden genoeg been ruimte.een schermpje waar we films, muziek of een spelletje konden spelen. geslapen heben we beiden niet. S'nachts om 12.15 u. Op hong kong aangekomen alwaar het ochtend was. Daar hebben we  wat rond gelopen en winkeltjes bekeken.  Verder nog een bakkie gedaan en geprobeerd om wakker te blijven. Want we konden niet in slaap vallen want ja het vliegtuig wilden we niet missen. Toch ! Om  5 .15 u. ( hollandse tijd vertrok het vliegtuig naar brisbane.   Daar was het inmiddels al 11 .15 u.! Maar goed eenmaal opgestegen voor de laatste vlucht  begonnen we moe maar voldaan aan het laatste stukje reis. Nu hadden we een wat jonger vliegtuig . Ook nu was het niets als lof over de vliegmaatschappij maar we waren moe. En de gatjes deden op een gegeven moment ook zo'n zeer.af en toe wat turbelentie. Mooi was het dat we precies konden zien waar we ons begaven. Herman heeft niet geslapen en ik denk ik een uurtje  gedoezeld.mijn hart maaktte een sprongetje toen  ik zag dat we boven australia hingen ! Om 21.45 u. Precies landen we op brisbane . Na een uitgebreide controle bij de douane mochten we door naar de koffers. Al gauw vonden we ze. Door de schuifdeur   !! .....geen zussie.......... Na even goed zoeken vond ik ze ergens op de achtergrond. Ze had zich in de tijd vergist en dacht dat wij om 23 .45 u. Aan zouden komen. Later hoorde ze vann pankaj dat het 21 .45 u. Was . Dus die hebben zig erg gehaast om nog op tijd op the airport te zijn. Maar goed het weer zien was weer fijn. Eindelijk kon ik ze weer in mijn armen houden.  S'avonds bij ria thuis nog een borreltje gedronken en hup naar ons bedje toe.

Maandag 12 augustus.

wakker geblaft door bounty de hond van ria

het was . 9.15 uur dus de hoogste tijd om eruit te komen. Na een lekker ontbijt nog lekker bijkletsen. Daarna naar brisbane naar mount  coot-tha. Alwaar we een prachtig uitzicht hadden over deze grote  en mooie stad. Zeer mooi weer voor de tijd van het jaar. 28 graden. Zelfs voor brisbane begrip een zeer warme winter dag.

daarna de stad ingegaan. Komen we ineens uit op een strand !!! En het is er nog druk ook. Mensen zwemmen en  genieten van de zon.

Lekker op een terrasje gezeten om van een heerlijk aussies biertje en wijntje te  genieten.heer

1. Dimph:
    12 augustus 2013
    Hoi Annet, Herman, Ria en Pankaj.
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad, nu lekker genieten met de familie daar. Nog veel plezier en doe ze allemaal de groeten van ons.Ton en Dimph.
  2. Corné:
    12 augustus 2013
    Leuk om te lezen dat de reis goed verlopen is, veel ervaringen al opgedaan lees ik. Veel plezier nog
  3. Mariella:
    Hoi Annet en Herman
    Goed om te lezen dat de reis goed is verlopen en nu je eindelijk gaan genieten. Waar je zo lang naar uit heb gekeken is nu eindelijk waarheid. Veel plezier
  4. Sylvia:
    Hoi Annet en Herman,
    Wat fijn dat de reis goed is verlopen en wat heb je al veel ondernomen. Leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Geniet er maar lekker van.
  5. Diana:
    13 augustus 2013
    wat een ervaring weer, wat een reis , nu maar fijn genieten,gr van ons.
  6. Jan en jolanda:
    Hoi Herman en Annet,
    Aan de andere kant van de wereld, maar bij ons altijd dichtbij..
    Fijn om nu bij je zus te zijn het was al zo lang jullie wens..

Geniet van een mooi land en laat ons maar veel lezen op je reisblog
    Oh ja voor Bounty een poot van Bob en voor jullie van hem een knuffel
    Liefs van ons
  7. Jean en rien:
    14 augustus 2013
    Hallo buufjes.
    Het gaat goed daar aan de andere kant van de aardbol he.
    Het is hier wel rustig, aan de andere kant van de schutting.
    De reis was ver, maar dan heb je ook wat zie je wel.
    He Annet, op tv kwam dat ze in Brisbane verpleegsters vragen voor de Nederlandse bejaarde, dus als je jij VERVEELD HAHAA.
    Nou Herman en Annet veel plezier en dikke kus.