nog een dagje coffs harbour en omgeving

27 augustus 2013 - City of Coffs Harbour, Australië

Vanmorgen opgestaan . Herman heeft lekkere broodjes gehaald met beleg. Er is hier een koelkast op de kamer dus dat is fijn.  Lekker samen ontbeten en plannen gemaaktvoor vandaag. We hebben besloten om nog een dag hier te blijven. Ik wil graag naar het aboriginal cultuur museum. Omdatze hier beneden in het hotel geen folders hebben zijn we naar het informatie centrum gelopen. Helaashadden ze daar geen folders meer. Maar ze kon me wel het adres geven. Zo' n 21 km. Van coffs harbour vandaan. Dat is te doen vonden we. Zeker omdat we beiden dit graag willen zien. Wij er naar toe.  wat een tegen slag toen bleek dat het museum op maandag en dinsdag is gesloten.nou toen hebben we het dorpje red rocks dat daar vlakbij ligt even bekeken. Een mooi dorpje aan de zee. Ook zagen we kleine eilandjes liggen inde zee. We zagen pelikanen. Toen weer verder gereden naar corindi beach. Ook alweer zo'n mooi strand ene geen kip te zien ondanks dat het vandaag 23 graden was. Terug gereden naar coffs harbour en toen zagen we Bigbanana. Een banana plantage met. Via een heel steil pad zijn we o eenspeelpark er bij. Veel voor kleine kinderen maar ze hadden ook een rodelbaan. Dus wij ernaar toe. Het was maar een kleine rodelbaan . Maar goed we vonden het leuk om te doen. Daarna wilden we de door ria aanbevolen bananen pancakes  gaan eten het  nabij gelegen restaurant. Helaas was de keuken niet open tussen 2 en 4 uur. Dusdat is nietg gelukt hoor ria.. daarna door gereden naar solitary island in coffs harbour. Een mooi strand met een haven. Een klein eiland kon je via een oversteek gaan beklimmen. Het was een steile klim. Dus even door zetten. Hijg hijg. Maar eenmaal boven werden we getrakteerd op een geweldig uitzicht. We keken op diepe koven neer waar het woeste water tegen aan klotste. Het was zeker de moeite waard. Daarna terug naar het hotel waar we voor het eerst geskypt hebben metcorne en sophie.

1. Mariella:
    27 augustus 2013
    Heerlijk om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Wat is Australië toch mooi en de natuur is nog zo ongerept. Ik kan me Gied voorstellen dat je erg moeilijk had met het afscheid van je zus maar je hebt ontzettende mooie herinneringen van jullie samen. Genietbare nog met zijn tweeën
  2. Annet Nelemans:
    28 augustus 2013
    Dankje wel mariel voor je reactie. Ja we hebben het zo goed naar ons zin. We willen eigenlijk wel blijven !! Hm