Blue montains ⛰

28 augustus 2019 - Katoomba, Australië

Het hing me vandaag gelukkig beter . Koorts was bijna weg en dan doet een pilletje de rest . Dus ontbijten en pleiten .

op naar katoomba waar de blue mountains liggen . Ze danken hun aan het grote aantal eucalyptus bomen die daar groeien. Zij geven het bos een prachtige blauwe gloed . Het weer was helder .

Het is een prachtig berggebied.  Daar aan gekomen hebben we eerst de tree sisters bekeken.  3 punt bergen naast elkaar. De legende gaat dat er 3 zussen van een aboriginal stam omgingen met drie mannen van een andere stam . Dat mocht niet. Daardoor zijn de zussen in steen veranderd. Maar de rotsformaties zijn zo ontstaan door erosie.

Nou de drie zussen moeten natuurlijk op de foto bij de the tree sisters . Dat snap he wel he. Ook broertje mocht er later bij . ! Later zijn we een stuk naar beneden gelopen om de sisters van dichtbij te zien. Alleen Martien en Herman zijn bij de eerste berg geweest via een heel stijl trapje.

Daarna wat geluncht . In het restaurant werkte een knul die gelijk hoorde dat we uit Holland kwamen. Bleek een zoon van Friese mensen te zijn.

Je komt zoveel mensen tegen die Hollandse roots hebben.

Smiddags naar de Scenic railway gelopen. Met 1 kaartje konden we alle kabelbanen en het beroemde treintje nemen .eerst het treintje. Het is het allerstijlste treintje ter wereld. De helling is maar liefst 52 graden. Je stapt in en je ligt zowat in je stoel. Overal zitten beugels waar je je aan vast kunt houden. Ria en Brigit hebben de hele rit alleen maar gegild . Het was zooo stijl.

Daarna een mooie wandelroute door het bos met wegrotte verscheidenheid aan bomen en planten. We zagen bomen die een witte stam hebben . Ze worden ook wel gepast trees genoemd omdat ze met volle maan net geesten zijn . De bast valt er in de winter af . Ook een witte papegaai gezien. Daarna met een andere kabelbaan weer terug.

Nog even rondgekeken en daarna naar wollongong teruggereden . Daar werden we verwelkomt met een heerlijk diner door onze nicht. Lang nagetafeld .

Wat een heerlijke dag

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corné:
    28 augustus 2019
    Goed om te horen dat het beter gaat. Gelukkig niet te veel gemist, maar wel oppassen dat je niet te hard van stapel loopt.